REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU WYKONUJACEGO DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ Warmińsko-Mazurskie Centrum Leczenia Zaburzeń Równowagi Balansmed Tywończuk-Szulc Lejmanowicz Soliwoda sp.j.
Podstawa prawna ustawa z dnia 15.04.2011 r.o działalności leczniczej(Dz.U.Nr 112, poz. 654 z póź.zm.)
I. Firma podmiotu
Warmińsko-Mazurskie Centrum Leczenia Zaburzeń Równowagi Balansmed Tywończuk-Szulc Lejmanowicz Soliwoda sp.j.
II. Cele i zadania podmiotu.
Celem działalności podmiotu leczniczego jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie otorynolaryngologii oraz neurologii, służące poprawie stanu zdrowia pacjentów oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia.
Do zadań w szczególności należy udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu, laryngologii, audiologii, otoneurologii, neurologii.
III. Struktura organizacyjne:
W skład podmiotu leczniczego wchodzi jeden zakład leczniczy: Warmińsko-Mazurskie Centrum Leczenia Zaburzeń Równowagi Balansmed, bez wyodrębnionych struktur zarządczych. Decyzje podejmowane są kolegialnie, zgodnie z umową spółki.
Jednostka organizacyjna:
01 – specjalistyczna przychodnia laryngologiczna i neurologiczna:
1610 – poradnia otorynolaryngologiczna
1220 – poradnia neurologiczna
( gabinety diagnostyczne, rejestracja)
IV. Rodzaj działalności leczniczej.
Ambulatoryjne świadczenie zdrowotne
V. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych:
10-555 Olsztyn, ul. Tadeusza Kościuszki 92 lok.14u
VI. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Świadczenia udzielane są pod adresem: 10-555 Olsztyn, ul. Tadeusza Kościuszki 92 lok.14U
- Rejestracja pacjentów odbywa się w miejscu udzielania świadczeń telefonicznie lub bezpośrednio.
- Rejestracja tel. i bezpośrednia odbywa się w godzinach pracy placówki.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w ramach specjalistycznej opieki ambulatoryjnej w następujący sposób:
- przyjęcia do lekarzy specjalistów odbywają się na podstawie wcześniej umówionej wizyty.
- przed udzieleniem świadczenia pacjent przedstawia aktualny dokument tożsamości ze zdjęciem, na podstawie którego jest rejestrowany w systemie.
- udzielanie świadczeń odbywa się w godz. otwarcia przychodni. Badania wykonywane są na podstawie zlecenia lekarza prowadzącego.
- Zasady udostępniania wytworzonej dokumentacji medycznej:
- opis wizyty/wynik badania(dokumentacja medyczna) przekazywany jest pacjentowi/ osobie przez niego upoważnionej niezwłocznie po wizycie lub jeżeli okres oczekiwania na wynik badania jest dłuższy, wówczas jest możliwe wysłanie wyniku pocztą-listem poleconym na adres wskazany przez pacjenta lub poczta elektroniczną (e-mail) w zaszyfrowanym pliku,
- w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej pacjentowi/osobie upoważnionej oraz podmiotom i instytucjom uprawnionym za życia pacjenta lub/i po jego śmierci, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008 r z późniejszymi zmianami o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta nie jest pobierana żadna dodatkowa opłata.
VII. Organizacja i zadania poradni specjalistycznych, gabinetów diagnostycznych oraz rejestracji:
- Poradnie specjalistyczne, gabinety diagnostyczne oraz rejestracja współpracują ze sobą w celu właściwej i kompleksowej opieki medycznej.
- Do zadań poradni, gabinetów diagnostycznych oraz rejestracji należą:
- prowadzenie porad specjalistycznych, diagnostyki oraz zabiegów medycznych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną,
- zapewnienie prawidłowej współpracy z innymi placówkami medycznymi,
- dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego,
- działanie na rzecz właściwego wykorzystania czasu pracy oraz potencjału pracowniczego,
- podnoszenie jakości opieki medycznej,
- przestrzeganie praw pacjenta określonych w karcie praw i obowiązków pacjenta,
- prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- wzajemna współpraca w zakresie obowiązków administracyjno-organizacyjnych oraz finansowych,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji.
VIII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
- Balansmed sp.j. może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których zdaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
- Balansmed sp.j. w swojej działalności współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie obustronnej umowy o współpracy.
- Umowa o współpracy z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą obejmuje konsultacje specjalistyczne w zakresie otolaryngologii oraz neurologii.
- Nadzór nad prawidłowością procesu udzielania świadczeń zdrowotnych wykonywanych przez inne podmioty wykonujące działalność leczniczą sprawuje każdy ze wspólników spółki Balansmed sp.j.
IX. Organizacja procesu udzielania świadczeń i pobierania opłat.
- Świadczenia zdrowotne w placówce Balansmed są odpłatne.
- Wysokość opłaty za świadczenie zdrowotne podana jest pacjentowi przed udzieleniem świadczenia i jest zgodna z obowiązującym cennikiem.
- Za czynności administracyjne opłaty nie są pobierane.
- W przypadku telefonicznego przedłużenia recepty/ zmiany leku, w przypadku pacjenta wcześniej przebadanego przez specjalistę, opłata nie jest pobierana.
- Świadczenia zdrowotne mogą być realizowane na podstawie umowy z innym podmiotem, na podstawie zlecenia imiennego na danego pacjenta lub w ramach rozliczenia indywidualnego z pacjentem.
- W przypadku świadczeń odpłatnych finansowanych indywidualnie, pacjent reguluje należność niezwłocznie po zakończeniu konsultacji/badania.
- Zapłata za świadczenie zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówką lub przy użyciu terminala płatniczego za pokwitowaniem (paragon z kasy fiskalnej/na życzenie pacjenta faktura).
X. Zakres obowiązków wspólników oraz personelu medycznego i niemedycznego spółki.
- Do zakresu obowiązków wspólników należy w szczególności:
- sprawowanie kierownictwa i nadzoru nad działalnością podmiotu oraz ochrona jego mienia i interesów,
- planowanie ewentualnych inwestycji, opracowywanie planów finansowych oraz strategii rozwoju,
- organizowanie pracy oraz zapewnienie odpowiednich warunków pracy personelowi medycznemu oraz administracyjnemu,
- nadzór nad utrzymaniem sprzętu, urządzeń, aparatury medycznej, narzędzi oraz pomieszczeń w należytym stanie technicznym, zgodnym z zasadami BHP oraz PPOŻ. Pilnowanie terminowości przeglądów sprzętu medycznego,
- podejmowanie decyzji w sprawach dotyczących umów zlecenia oraz umów kontraktowych z lekarzami,
- dbałość o dobór kadry,
- nadzór nad standardem udzielanych świadczeń zdrowotnych,
- nadzór nad gospodarką lekami,
- nadzór nad gospodarowaniem odpadami medycznymi oraz procesem sterylizacji narzędzi,
- analiza i ocena potrzeb dotyczących wyposażenia w sprzęt i aparaturę,
- nadzór nad stanem sanitarnym zakładu oraz zaopatrzenia w środki czystości,
- Do zakresu obowiązków lekarza należy w szczególności:
- wykonywanie powierzonych obowiązków zgodnie z umową kontraktową, obowiązującymi przepisami, sztuką lekarską oraz kwalifikacjami,
- prawidłowe i rzetelne prowadzenie dokumentacji medycznej zgodne z obowiązującymi przepisami,
- dbanie o sprzęt i wyposażenie gabinetów,
- współpraca z pozostałym personelem medycznym i niemedycznym.
- Do zakresu obowiązków technika należy w szczególności:
- wykonywanie badań na zlecenie lekarza specjalisty z należytą starannością i rzetelnością,
- dbanie o sprzęt oraz wyposażenie gabinetów,
- współpraca z pozostałym personelem medycznym i niemedycznym.
- Do zakresu obowiązków rejestratorki należy w szczególności:
- rejestracja telefoniczna lub bezpośrednia do konkretnego specjalisty/ na konkretne badanie,
- informowanie o cenie usługi oraz na życzenie pacjenta o ogólnym przebiegu wizyty,
- opieka nad pacjentem wchodzącym do placówki, informowanie go o procedurze przyjęcia w gabinecie specjalisty,
- odbieranie bieżących wiadomości na poczcie internetowej oraz dbałość o prawidłowy przekaz informacji.
- utrzymanie stanowiska pracy w należytym porządku,
- zgłaszanie zapotrzebowania do przełożonych na art. biurowe,
- wykonywanie poleceń przełożonych.
XI. Postanowienia końcowe
Na terenie placówki prowadzony jest monitoring wizyjny w celach:
- zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów i pracowników,
- zwiększenia ochrony mienia oraz bezpieczeństwa informacji prawnie chronionych,
- rejestracji zdarzeń umożliwiających ustalenie sprawcy szkody lub kradzieży.
Obszar objęty monitoringiem obejmuje wyłącznie przestrzeń otwartą publiczną – obszar przed wejściem do budynku oraz zamkniętą publiczną przeznaczoną do użytku publicznego(wejście do budynku, poczekalnia).
Regulamin organizacyjny ustalają wspólnicy Balansmed sp.j.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają właściwe przepisy prawa.
- Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na żądanie pacjenta w rejestracji.
- Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości personelowi spółki Balansmed.
Olsztyn, 31 marca 2022r.