Regulamin Balansmed

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU WYKONUJACEGO DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ Warmińsko-Mazurskie Centrum Leczenia Zaburzeń Równowagi Balansmed Tywończuk-Szulc Lejmanowicz Soliwoda sp.j.

Podstawa prawna ustawa z dnia 15.04.2011 r.o działalności leczniczej(Dz.U.Nr 112, poz. 654 z póź.zm.)

I. Firma podmiotu

Warmińsko-Mazurskie Centrum Leczenia Zaburzeń Równowagi Balansmed Tywończuk-Szulc Lejmanowicz Soliwoda sp.j.

II. Cele i zadania podmiotu.

Celem działalności podmiotu leczniczego jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie otorynolaryngologii oraz neurologii, służące poprawie stanu zdrowia pacjentów oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia.
Do zadań w szczególności należy udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu, laryngologii, audiologii, otoneurologii, neurologii.

III. Struktura organizacyjne:

W skład podmiotu leczniczego wchodzi jeden zakład leczniczy: Warmińsko-Mazurskie Centrum Leczenia Zaburzeń Równowagi Balansmed, bez wyodrębnionych struktur zarządczych. Decyzje podejmowane są kolegialnie, zgodnie z umową spółki.

Jednostka organizacyjna:
01 – specjalistyczna przychodnia laryngologiczna i neurologiczna:
1610 – poradnia otorynolaryngologiczna
1220 – poradnia neurologiczna
( gabinety diagnostyczne, rejestracja)

IV. Rodzaj działalności leczniczej.

Ambulatoryjne świadczenie zdrowotne

V. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych:

10-555 Olsztyn, ul. Tadeusza Kościuszki 92 lok.14u

VI. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.

  1. Świadczenia udzielane są pod adresem: 10-555 Olsztyn, ul. Tadeusza Kościuszki 92 lok.14U
  2. Rejestracja pacjentów odbywa się w miejscu udzielania świadczeń telefonicznie lub bezpośrednio.
  3. Rejestracja tel. i bezpośrednia odbywa się w godzinach pracy placówki.
  4. Świadczenia zdrowotne udzielane są w ramach specjalistycznej opieki ambulatoryjnej w następujący sposób:
    1. przyjęcia do lekarzy specjalistów odbywają się na podstawie wcześniej umówionej wizyty.
    2. przed udzieleniem świadczenia pacjent przedstawia aktualny dokument tożsamości ze zdjęciem, na podstawie którego jest rejestrowany w systemie.
    3. udzielanie świadczeń odbywa się w godz. otwarcia przychodni. Badania wykonywane są na podstawie zlecenia lekarza prowadzącego.
  5. Zasady udostępniania wytworzonej dokumentacji medycznej:
    1. opis wizyty/wynik badania(dokumentacja medyczna) przekazywany jest pacjentowi/ osobie przez niego upoważnionej niezwłocznie po wizycie lub jeżeli okres oczekiwania na wynik badania jest dłuższy, wówczas jest możliwe wysłanie wyniku pocztą-listem poleconym na adres wskazany przez pacjenta lub poczta elektroniczną (e-mail) w zaszyfrowanym pliku,
    2. w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej pacjentowi/osobie upoważnionej oraz podmiotom i instytucjom uprawnionym za życia pacjenta lub/i po jego śmierci, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008 r z późniejszymi zmianami o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta nie jest pobierana żadna dodatkowa opłata.

VII. Organizacja i zadania poradni specjalistycznych, gabinetów diagnostycznych oraz rejestracji:

  1. Poradnie specjalistyczne, gabinety diagnostyczne oraz rejestracja współpracują ze sobą w celu właściwej i kompleksowej opieki medycznej.
  2. Do zadań poradni, gabinetów diagnostycznych oraz rejestracji należą:
    • prowadzenie porad specjalistycznych, diagnostyki oraz zabiegów medycznych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną,
    • zapewnienie prawidłowej współpracy z innymi placówkami medycznymi,
    • dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego,
    • działanie na rzecz właściwego wykorzystania czasu pracy oraz potencjału pracowniczego,
    • podnoszenie jakości opieki medycznej,
    • przestrzeganie praw pacjenta określonych w karcie praw i obowiązków pacjenta,
    • prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
    • wzajemna współpraca w zakresie obowiązków administracyjno-organizacyjnych oraz finansowych,
    • przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji.

VIII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.

  1. Balansmed sp.j. może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których zdaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
  2. Balansmed sp.j. w swojej działalności współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie obustronnej umowy o współpracy.
  3. Umowa o współpracy z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą obejmuje konsultacje specjalistyczne w zakresie otolaryngologii oraz neurologii.
  4. Nadzór nad prawidłowością procesu udzielania świadczeń zdrowotnych wykonywanych przez inne podmioty wykonujące działalność leczniczą sprawuje każdy ze wspólników spółki Balansmed sp.j.

IX. Organizacja procesu udzielania świadczeń i pobierania opłat.

  1.  Świadczenia zdrowotne w placówce Balansmed są odpłatne.
  2. Wysokość opłaty za świadczenie zdrowotne podana jest pacjentowi przed udzieleniem świadczenia i jest zgodna z obowiązującym cennikiem.
  3. Za czynności administracyjne opłaty nie są pobierane.
  4. W przypadku telefonicznego przedłużenia recepty/ zmiany leku, w przypadku pacjenta wcześniej przebadanego przez specjalistę, opłata nie jest pobierana.
  5. Świadczenia zdrowotne mogą być realizowane na podstawie umowy z innym podmiotem, na podstawie zlecenia imiennego na danego pacjenta lub w ramach rozliczenia indywidualnego z pacjentem.
  6. W przypadku świadczeń odpłatnych finansowanych indywidualnie, pacjent reguluje należność niezwłocznie po zakończeniu konsultacji/badania.
  7. Zapłata za świadczenie zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówką lub przy użyciu terminala płatniczego za pokwitowaniem (paragon z kasy fiskalnej/na życzenie pacjenta faktura).

X. Zakres obowiązków wspólników oraz personelu medycznego i niemedycznego spółki.

  1. Do zakresu obowiązków wspólników należy w szczególności:
    • sprawowanie kierownictwa i nadzoru nad działalnością podmiotu oraz ochrona jego mienia i interesów,
    • planowanie ewentualnych inwestycji, opracowywanie planów finansowych oraz strategii rozwoju,
    • organizowanie pracy oraz zapewnienie odpowiednich warunków pracy personelowi medycznemu oraz administracyjnemu,
    • nadzór nad utrzymaniem sprzętu, urządzeń, aparatury medycznej, narzędzi oraz pomieszczeń w należytym stanie technicznym, zgodnym z zasadami BHP oraz PPOŻ. Pilnowanie terminowości przeglądów sprzętu medycznego,
    • podejmowanie decyzji w sprawach dotyczących umów zlecenia oraz umów kontraktowych z lekarzami,
    • dbałość o dobór kadry,
    • nadzór nad standardem udzielanych świadczeń zdrowotnych,
    • nadzór nad gospodarką lekami,
    • nadzór nad gospodarowaniem odpadami medycznymi oraz procesem sterylizacji narzędzi,
    • analiza i ocena potrzeb dotyczących wyposażenia w sprzęt i aparaturę,
    • nadzór nad stanem sanitarnym zakładu oraz zaopatrzenia w środki czystości,
  2. Do zakresu obowiązków lekarza należy w szczególności:
    • wykonywanie powierzonych obowiązków zgodnie z umową kontraktową, obowiązującymi przepisami, sztuką lekarską oraz kwalifikacjami,
    • prawidłowe i rzetelne prowadzenie dokumentacji medycznej zgodne z obowiązującymi przepisami,
    • dbanie o sprzęt i wyposażenie gabinetów,
    • współpraca z pozostałym personelem medycznym i niemedycznym.
  3. Do zakresu obowiązków technika należy w szczególności:
    • wykonywanie badań na zlecenie lekarza specjalisty z należytą starannością i rzetelnością,
    • dbanie o sprzęt oraz wyposażenie gabinetów,
    • współpraca z pozostałym personelem medycznym i niemedycznym.
  4. Do zakresu obowiązków rejestratorki należy w szczególności:
    • rejestracja telefoniczna lub bezpośrednia do konkretnego specjalisty/ na konkretne badanie,
    • informowanie o cenie usługi oraz na życzenie pacjenta o ogólnym przebiegu wizyty,
    • opieka nad pacjentem wchodzącym do placówki, informowanie go o procedurze przyjęcia w gabinecie specjalisty,
    • odbieranie bieżących wiadomości na poczcie internetowej oraz dbałość o prawidłowy przekaz informacji.
    • utrzymanie stanowiska pracy w należytym porządku,
    • zgłaszanie zapotrzebowania do przełożonych na art. biurowe,
    • wykonywanie poleceń przełożonych.

XI. Postanowienia końcowe

Na terenie placówki prowadzony jest monitoring wizyjny w celach:

  • zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów i pracowników,
  • zwiększenia ochrony mienia oraz bezpieczeństwa informacji prawnie chronionych,
  • rejestracji zdarzeń umożliwiających ustalenie sprawcy szkody lub kradzieży.

Obszar objęty monitoringiem obejmuje wyłącznie przestrzeń otwartą publiczną – obszar przed wejściem do budynku oraz zamkniętą publiczną przeznaczoną do użytku publicznego(wejście do budynku, poczekalnia).

Regulamin organizacyjny ustalają wspólnicy Balansmed sp.j.

  1. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają właściwe przepisy prawa.
  2. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na żądanie pacjenta w rejestracji.
  3. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości personelowi spółki Balansmed.

Olsztyn, 31 marca 2022r.